Lisätietoja
Valitse kielesi:Suomi

valikko

NVIDIA korostaa Teslan omaa ajokorttia vastaan ​​avoimen alustan tärkeyttä



  Tesla on julkistanut itsestään kehittyneen Full Self-Driving (FSD) -sarjan, joka on suunniteltu kaksoisprosessorisiruilla ja valmistettu Samsungin 14 nm: n FinFET-prosessilla. Samanaikaisesti uuden itseliikkuvan sirun vapauttamisen myötä Tesla vertaili myös tuotteitaan NVIDIA: n kanssa, korostaen oman piirinsä suunnittelua, verrattuna NVIDIA-tuotteiden laskentatehoon on edistynyt merkittävästi. tältä osin NVIDIA vastasi hiljattain ajattelemalla, että Teslan vertailu ei ole "tarkka", ja korostaa, että NVIDIA: n itsepalvelualustalla ei ole ainoastaan ​​suorituskykyistä AI: tä vaan myös "avoimuutta".

NVIDIA Autonomous Machinesin varatoimitusjohtaja Rob Csongor totesi, että on kiistatonta, että Tesla nostaa itseohjautuvien autojen tuotantostandardeja. Ensinnäkin Tesla käyttää kaksi AI-prosessointisirua, joissa kussakin on CPU-, GPU- ja Deep-learning Accelerators -laitteita, joiden tietokoneteho on 144 TOPS, ja voi kerätä tietoja erilaisista surround-kameroista, tutka-, ultraääni- ja syväverkon algoritmeista. . Lisäksi Tesla korosti myös, että he jatkavat seuraavan sukupolven itsekulkevien pelimerkkien kehittämistä korkeamman laskentatehokkuuden saavuttamiseksi kuin 144 TOPS.

Csongor huomautti, että Tesla vahvistaa edelleen, että autonomiset ajoneuvot ovat avain turvallisuuden, tehokkuuden ja mukavuuden sekä autoteollisuuden tulevaisuuden parantamiseen, ja vaativat näin ollen poikkeuksellista suorituskykyä. Tämä on sama kuin NVIDIAn näkökulmasta, minkä vuoksi suunnittelimme ja rakennimme NVIDIA Xavier SoC: n. Xavierilla on ohjelmoitavat CPU: t, GPU: t ja syvälliset oppimiskiihdyttimet, joiden tietojenkäsittelynopeus on 30 TOPS.

Samalla, NVIDIA: ssa on vastaavasti isovetoisen korkean tietotekniikan tarpeisiin myös kaksisiruinen ratkaisu "DRIVE AGX Pegasus", joka käyttää Xavieria GPU: lla, jotta yhden prosessorin tietojenkäsittelyn suorituskyky kasvaisi 160 TOPS: iin. ja integroi kaksi prosessoria samaan alustaan, tietojenkäsittelyn tehokkuus on jopa 320 TOPS.

Csongor uskoo, että nopea tietojenkäsittely on avain autonomisiin ajoneuvoihin. Sekä Tesla että NVIDIA ovat siirtymässä tähän suuntaan; Tesla on kuitenkin epätarkka vertaillessaan FSD: n itseohjautuvia pelimerkkejä Xavieriin. Koska FSD-itseohjautuva siru on kaksisiruinen ratkaisu, ja Xavier on yksi siru, vertailuarvot ovat erilaisia. Vertailun vuoksi DRIVE AGX Pegasusta tulisi verrata DRIVE AGX Pegasukseen ja DRIVE AGX Pegasuksen 320 TOPS: n suorituskyky on paljon suurempi kuin Tesla FSD: n itseohjautuvan sirun 144 TOPS.

Lisäksi Csongor totesi, että NVIDIA Xavier SoC: tä käytetään pääasiassa tason 2 (tai tason 2+) Autopilotin apujärjestelmänä (ADAS), eikä täyteen autopilottiin, koska autopilotti vaatii tehokkaampaa laskentatehoa. Samaan aikaan Tesla sijoittui myös Xavier SoC -tietojen väärinkäyttöön tiedotustilaisuuteen. Xavier voi tarjota 30 TOPS-laskua, mutta Teslan tiedot osoittavat 21 TOPS: ää.

Csongor korosti, että on kiistatonta, että Tesla kehittää korkean suorituskyvyn siruja ja parantaa itseohjautuvan tietojenkäsittelyn tasoa. Tämä on tulevaisuuden suunta. Korkean laskentatehokkuuden lisäksi NVIDIA: n foorumi on "avoin" teollisuudelle, jolloin autovalmistajat voivat tarjota korkean suorituskyvyn omaavia autoja. Tesla-prosessoreita käytetään tällä hetkellä vain itse.